RUPANYA ini punca sebenar pasangan ini disimbah asid hingga badan melecur

No Comments


DUA wanita yang mempunyai hubungan ‘istimewa’ mengalami kecederaan di muka dan sebahagian badan selepas disimbah asid oleh individu tak dikenali baru-baru ini.

Kejadian dikongsikan sendiri mangsa di akaun Instagram miliknya beserta gambar menunjukkan wajah mereka yang menerima kesan gara-gara perbuatan ini.



Menggunakan akaun ‘Niddanish’ salah seorangnya yang digelar Nid berkata, mereka tidak mempunyai musuh, tidak bergaul dan lebih suka duduk di rumah sahaja jadi mereka percaya pelakunya adalah orang yang dengki.

Nid turut berkongsi perasaan sakit dan sedih yang dialaminya gara-gara susulan insiden ini menerusi kapsyen berbunyi:

“Salam kekawan harini da masuk 5 hari aku dekat HKL. Aku takut aku sakit aku sedih tengok diri aku sekarang. Semua orang cakap muka aku lain. Setiap hari aku menatap depan cermin harus aku mengalir air mata hanya tuhan saja yang tahu apa aku rasa. Aku takut hari selasa ni aku kena operate muka sedangkan operate tangan pun aku sakit apalagi bagian muka. Kenapa takda cara lain untuk sembuh? Aku takut. Aku cakap dengan mak aku nak balik, nak muka aku mak aku cakap bersabar dan dia menagis. Ya Allah kau saja tahu betapa sakitnya kami alami tolong ringankan beban kami. Amin. Hi bie walau macam mana pun saya tetap sebelah awak.”

Nid yang sering berkongsi gambarnya dan pasangan di Instagram sejak sebelum kejadian ini lagi turut memaklumkan, kes tersebut sudah pun dilaporkan kepada pihak berkuasa dan siasatan sedang dilakukan.



Bagi kami individu yang menyimbah asid kepada pasangan ini sememangnya tidak berhati perut, mesti ditangkap dan dihukum mengikut undang-undang.

Begitu pun pada masa sama, mana-mana penganut agama Islam harus sedar dan saling menyedarkan satu sama lain bahawa hubungan sesama jenis dilarang dan dilaknat Allah Taala jika dilakukan.

back to top