Seorang Wanita TERJUMPA Orang Tua OKU Di Tepi Bank… Apa Yang DIMINTANYA Amat MENGEJUTKAN !!!

No Comments
Seorang Wanita TERJUMPA Orang Tua OKU Di Tepi Bank… Apa Yang DIMINTANYA Amat MENGEJUTKAN !!! | Baru saja sebentar tadi aku jalan nak beli barang, aku terserempak dengan pakcik ini. Aku ingatkan dia nak jual tisu, jadi aku terus turun dari kaki lima sambil tangan dah seluk dalam beg nak cari duit.


Bila sampai saja ke tempat dia, dia keluarkan kad bank dan nombor pin bagi, nak minta tolong aku keluarkan duit.

Ya Allah! Dari tadi dia tunggu-tunggu tengah panas rupanya menunggu orang untuk membantu dia rupanya.

Aku tanya berapa jumlah wang yang pakcik ini nak keluarkan. Dengan pelat-pelat cakap yang aku tak faham dan jari menunjukkan angka empat, aku tanya, “RM400 ke pakcik?”.

Dia mengangguk-angguk.

Aku terus ambil kad dan terus ke bank terdekat. Dalam hati terdetik, kalau tak ada duit dalam bank pakcik ini, di tangan aku ada dalam RM200. Mungkin aku boleh bagi RM100 pada dia.

Bila aku semak baki akaun bank dia, rupa-rupanya hanya berbaki RM450 sahaja. Jadi, betullah dia memang nak suruh aku keluarkan RM400.

Semasa aku serahkan wang itu kepada dia, terdengar dia cakap “Terima kasih,”. Aku angguk faham dan kawan aku di sebelah menangis-nangis kesedihan.

Mana anak pakcik ini? Kenapa biarkan dia datang ambil duit di bank tak berteman? Kalau orang lain yang dia minta tolong, aku tak tahulah selamat ke tidak kad bank dia dan nombor pin serta duit dalam akaun bank itu.

Anak-anak, pimpinlah ayah datang ke bank. Jangan sampai ada perkara-perkara yang tidak diingini berlaku kepada ayah awak. Kasihan dia tengah-tengah panas terik ini datang seorang diri.


Nak menangis mengigil aku tengok pakcik ini tadi sebab dia kurang upaya dan dia menunggu secara rawak sesiapa saja yang ada untuk membantu dia.

Aku yang kaki OKU sementara ini pun terkedek-kedek nak naik turun kaki lima rasa penat dan lelah. Apatah lagi pakcik ini yang hakikatnya tak boleh bangun langsung dari kerusi roda elektrik itu.

Aku cuma boleh berdoa semoga pakcik ini selamat sampai ke rumah. Amin.

Miss Jiha Yhy, please lap air mata awak itu, ramai orang pandang pada kita. Nanti ada yang tersalah tafsir cakap diriku menderamu.

back to top