4 Orang Artis Terkenal Yang Dahulunya Adalah Anggota Kumpulan Nasyid

No Comments
Kumpulan nasyid di Malaysia telah wujud seiring dengan genre muzik yang lain di negara ini, populariti mereka juga tidak kurang hebatnya dan pernah menjuarai beberapa anugerah dalam industri muzik tempatan.
Sudah menjadi kebiasaan setiap anggota dari kumpulan mereka pasti ada yang berhijrah dan cuba untuk bergerak secara solo. Memetik dari perkongsian sebuah blog, kami bawakan anda 4 orang bekas anggota kumpulan nasyid yang pernah popular suatu ketika dulu kini mereka bergelar artis secara solo.
Siapakah mereka? Ikuti sepenuhnya di bawah:
1. Hafiz Hamidun – Hafiz Hamidun dahulunya merupakan ahli kumpulan nasyid remaja UNIC. Kemudian beliau keluar dari kumpulan itu dan membawa haluan sendiri.
2
2

2. Shahir – Merupakan juara Akademi Fantasia musim ke-8. Beliau popular dengan lagu bahagia dalam perpisahan. Dahulunya Shahir merupakan anggota kumpulan Saujana
2
2


3. Faizal Tahir – Dahulunya merupakan bekas anggota kumpulan nasyid Mirwana. Membawa haluan sendiri setelah memasuki Realiti TV Malaysia, One In Million dan kini beliau lebih popular serta dikenali diseluruh Malaysia.
2
2

4. Bienda- Popular dengan kumpulan Solehah. Kini bergelar pelakon.

2


2

back to top