Teori Konspirasi Segi Tiga Bermuda

No Comments
Teori Konspirasi Segi Tiga Bermuda

Teori Konspirasi Segi Tiga Bermuda  | Benarkah terdapat kuasa misteri yang menyebabkan kapal dan pesawat hilang di Segi Tiga Bermuda atau ini hanyalah satu lagi teori yang telah dirancang ? ?


Teori Konspirasi Segi Tiga Bermuda


Terletak di bahagian barat Lautan Atlantik Utara , Segi Tiga Bermuda meliputi kira-kira 500,000 batu persegi perairan kawasan Bermuda , Florida dan Puerto Rico . Mungkin kehilangan sebilangan kapal di kawasan tersebut ada kebenarannya tetapi penjelasan kehilangan tersebut telah menimbulkan pelbagai teori konspirasi .

Teori Konspirasi Segi Tiga Bermuda

Teori ini mengatakan ada pihak bertanggungjawab yang menyebabkan kehilangan tersebut . Ada yang mengatakan makhluk luar angkasa harus dipersalahkan , manakala yang lain mengatakan kawasan ini ialah sebahagian Atlantis yang hilang .

Teori Konspirasi Segi Tiga Bermuda

Misteri Segi Tiga Bermuda sebanrnya wujud sejak zaman Cristopher Columbus mengembara di lautan pada tahun 1492 . Dalam catatan beliau , dikatakan ada beberapa kejadian ganjil berlaku di kawasan ini .

Namun secara umum , Segi Tiga Bermuda menjadi lagenda dunia pada tahun 1950 apabila seorang wartawan , Edward Van Winkle Jones menulis sebuah artikel tentang hilangnya sejumlah pesawat dan kapal secara misteri pada akhir tahun 1940-an | Teori Konspirasi Segi Tiga Bermuda 
.

back to top