Pesawat Malaysia Buat Pendaratan Cemas di Jalanraya di Jeddah

No Comments



Pesawat Malaysia Buat Pendaratan Cemas di Jalanraya di Jeddah


JEDDAH – Satu video yang dimuat naik oleh pengguna media sosial tempatan di Arab Saudi memaparkan kejadian sebuah pesawat yang terpaksa membuat pendaratan cemas di jalan raya menjadi viral di media sosial.

Memetik laporan dari twitter Bernama Radio24, pesawat terbabit membuat pendaratan cemas di tepi jalan raya di Jeddah dan perkara itu disahkan oleh jurucakap Lapangan Terbang Antarabangsa King Abdul Aziz di sini.

Difahamkan pesawat terbabit membuat pendaratan cemas berikutan keadaan ribut pasir kuat yang melanda kawasan terbabit dan ekor kapal terbang itu jelas memaparkan logo wau Malaysia Airlines Berhad (MAB).


Namun, pihak MAB berkata, pihaknya setakat ini tidak dapat mengesahkan kesahihan klip video terbabit malah berkata semua pesawat syarikat Malaysia tersebut dilaporkan berjaya mendarat di Jeddah dengan selamat.

Setakat ini masih belum ada laporan rasmi mengenai kejadian aneh berkenaan, namun apa yang pasti, ribut pasir kuat kebetulan memang melanda Makkah termasuk sekitar kawasan Masjidil Haram. 

back to top